Logisztikai és szállítmányozási ügyintéző
A logisztikai és szállítmányozási ügyintéző feladata a logisztikai tevékenységek tervezése, lebonyolítása, a logisztikai rendszerrel kapcsolatos vezetői munka támogatása, valamint a szállítmányozási tevékenységgel kapcsolatban összehangolni, megtervezni és megszervezni az áru továbbítását a legoptimálisabb módon, a vezetői döntéseknek és iránymutatásoknak megfelelően.
A szakképesítéssel rendelkező feladatai:
-
termék vagy szolgáltatás rendelése, beszerzése, értékesítése lebonyolításában feladatokat ellátni,
-
tervezési feladatokat végezni az ellátási, készletezési, termelési folyamatokban,
-
kezelni a reklamációs eseteket,
-
elvégezni a raktár adminisztrációjával és vezetésével kapcsolatos teendőket,
-
belföldi és nemzetközi szállítmányozással kapcsolatos tevékenységet végezni,
-
fuvarozási, szállítmányozási és szállítmánybiztosítási szerződéseket előkészíteni,
-
árukárok kivizsgálásában, kárügyek intézésében közreműködni,
-
fuvar- és szállítmányozói okmányokat kiállítani, ellenőrizni,
-
kapcsolatot tartani hatóságokkal, szervezetekkel, partnerekkel, ügyfelekkel,
-
döntés-előkészítéssel, információgyűjtéssel, elemzéssel segíteni a menedzsmentet,
-
a munkájához tartozó informatikai és irodai eszközöket, valamint ügyviteli szoftvereket kezelni,
-
különféle dokumentumokat elkészíteni és kitölteni számítógép használatával,
-
használni a munkájához szükséges internetes felületeket,
-
idegen nyelven kommunikálni szóban és írásban, és
-
megérteni és alkalmazni az idegen nyelvű szakmai kifejezéseket.
Tanított tantárgyak:
-
Általános szállítmányozási ismeretek
-
Ágazati szállítmányozási ismeretek
-
Szállítmányozási ismeretek gyakorlat
-
Logisztika
-
Logisztikai tervezés gyakorlat